wtorek, 14 czerwca 2016

Tytuł i jego wpływ na pozycjonowanie strony – Poradnik SEO

SHARE

Tytuł strony ("Title tag") - najważniejszy element pozycjonujący stronę internetową

Title tag - jak tytuł wpływa na pozycjonowaną stronę - SEO poradnik 2016

Poradnik SEO 2016 - Title Tag - jak skutecznie optymalizować tytuł strony internetowej i dlaczego to takie ważne.


Algorytm wyszukiwarki internetowej składa się z około 200 elementów, które w sposób większy bądź mniejszy wpływają na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Title tag (bądź znacznik HTML Title) bez żadnych wątpliwości jest najważniejszym elementem działań SEO on-page wpływającym na naszą pozycję.
Słowa kluczowe umieszczane w tytule, adresie URL i meta description wyświetlane są w wynikach wyszukiwania pogrubioną czcionką, co ułatwia potencjalnemu użytkownikowi zorientowanie się jakiej zawartości postu może się spodziewać i zachęcić go do odwiedzin.
Bardzo często portale społecznościowe wyświetlają tytuł naszej strony głównej w postach, które publikujemy na ich stronach.



Pozycjonujący i zoptymalizowany tytuł strony


<title>czyli jak stworzyć najlepszy z punktu widzenia google</title>

Niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi jak możemy to zrobić, jedno jest pewne, jeśli chcesz by prawie w 100% Twoje tytuły wyświetlały się na wszystkich możliwych wyświetlaczach, nie przekraczaj 55 znaków. Jednak ma to swoją wcale nie małą wadę, prawie na pewno możesz zapomnieć o pozycjonowaniu na długi ogon ( Long Tail ). Długi tytuł ma jeszcze jeden plus, wyszukiwarka potrafi dynamicznie wyświetlić ucięte słowa w zależności od słów użytych w zapytaniu przez użytkowników.

Dobry tytuł musi być także spójny z tekstem jaki znajduje się na konkretnej stronie, a jednocześnie powinien zachęcać do interakcji, pełna euforia będzie wtedy, gdy Twój tytuł będzie łatwo zapadał w pamięci, człowiek z natury jest leniwy, nie lubi zbyt głęboko szukać i najczęściej wpisuje ulubione, zapamiętane frazy .

Pamiętaj jednak, że Twój idealny Tytuł strony zależy też od witryny na jakiej jest umieszczany (strony naukowe mają diametralnie różne tytuły od choćby portali typu lifestyle) i od zapytania zadanego wyszukiwarce, ważne jest zatem, by postawić się w roli osoby, która szuka informacji związanych z Twoim tematem.

Idealny tytuł strony jest zależny od kilku czynników, na które w dużej mierze mamy wpływ



znacznik title tag jest Twoją wisienką na torcie, ma wpływ na pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania (typowe SEO), jednocześnie wpływa na użyteczność (User Experience), wyświetlany będzie w wielu miejscach, począwszy od zakładki z nazwą strony, portale społecznościowe i wyniki wyszukiwania przeróżnych wyszukiwarek internetowych, to Twoje ukoronowanie zawartości tekstu z minimum raz powtórzonym słowem kluczowym.

  • wyszukiwarki internetowe szczególną uwagę skupiają na słowach zawartych w tytule, umieszczaj więc w nim frazy o dużej liczbie wyświetleń

  • Google na tytuł strony internetowej przeznaczył w wynikach wyszukiwania dokładnie 512 pikseli tekstu zawartego w jednej linii, innymi słowy, długość wyświetlanego tytułu bez ucinania zależy od znaków jakich użyjesz, jeśli chcesz mieć pewność że wszystko wyświetli się w całości, nie przekraczaj 55 znaków, jednak jeśli używasz "szczupłych" literek możesz mieć i 60 znaków bez ucinania.

  • algorytm wyszukiwarki Google w 2016 roku promuje użyteczność i satysfakcję użytkowników, więc nasz idealny tytuł powinien składać się z siedmiu do ośmiu słów i maksymalnie zamykać się w liczbie 64 znaków, dłuższe tytuły mogą wyświetlać się niepoprawnie w wyszukiwarkach internetowych i oczywiście będą ucinane w wynikach wyszukiwania

  • w trakcie procesu optymalizacji tytułu najczęściej szukamy fraz, które pozwolą nam na zwiększenie wyświetleń w wielu kategoriach, najlepszym rozwiązaniem jest jednak optymalizacja pod konkretną frazę, a pozostałą część tytułu traktować jako pozycjonowanie z długiego ogona

  • idealny znacznik Title jest oryginalny, unikalny i niepowtarzalny, szczególnie w obrębie Twojej własnej witryny internetowej, dzięki temu minimalizujesz wystąpienie duplikacji i powielania tekstu

  • zasada lewej strony, czyli słowo lub fraza kluczowa umieszczona na początku tytułu ma największą moc pozycjonowania, jeśli jednak z jakiegoś powodu nie możesz zastosować się do tej zasady, umieść swoje słowa klucze GDZIEKOLWIEK, ale je umieść

  • znaki specjalne w tytule i meta opisie strony są niemile widziane przez algorytmy google, jeśli chcesz się wyróżnić, są do tego specjalne narzędzia takie jak RICH SNIPPETS - rozszerzone wyniki wyszukiwarki

  • Nie popadaj w obsesję i nie myśl tylko o SEO, przecież strony internetowe tworzone są przez ludzi dla ludzi, więc myśl także o wygodzie użytkownika, przemycaj czasami wielką literę w tytule, tylko na Boga nie pisz wielkimi literami wszystkiego, zachowaj umiar i rozsądek

  • upychanie słów kluczowych w tytule jest karane przez algorytm google, więc lepiej skupić się na pozycjonowaniu konkretnej frazy a pozostała część tytułu przeznaczyć na pozycjonowanie długiego ogona, tytuł składający się tylko ze słów kluczowych jest źle postrzegany przez użytkowników

Jeśli będziesz przestrzegał tych kilku prostych (haha) zasad opisanych powyżej, jesteś na najlepszej drodze by stworzyć inteligentny, świetnie zbudowany, ściśle związany z daną stroną, oryginalny i niepowtarzalny tytuł. To esencja SEO on-page, najważniejszy element, który usadowiony jest na unikalnych treściach zawartych na Twojej stronie, bo musisz także wiedzieć, że nawet najlepszy tytuł na świecie nie jest wstanie przykryć słabych treści


Google promuje strony bogate w ciekawą i unikalną treść, o niebanalnym tytule i multimedialnej zawartości, artykuły, gdzie 500 słów to absolutne minimum. Jest to ukłon dla ludzi, którzy mają coś ciekawego lub mądrego do powiedzenia, jednocześnie utrudniając życie spamerom.

Mam nadzieję, że uda mi się poszerzyć troszkę dział Poradnik SEO o kilka dodatkowych i mam nadzieję przydatnych artykułów.

21 komentarzy :

  1. Wiadomo, ze jest to bardzo istotny element, nawet jak piszecie jeden z najbardziej ważnych. W takich agencjach jak https://sfeo.agency/pozycjonowanie-stron-warszawa/ pomagają w skutecznym pozycjonowaniu stron

    OdpowiedzUsuń
  2. Optymalizacja strony jest bardzo ważna. W obecnych czasach internet to potęga, grunt żeby firma która chce się rozwijać, zrozumiała jak ważną wizytówką jest jej strona internetowa. Moja firma korzysta z usług https://www.kamildemidowski.pl/oferta/audyt-seo-optymalizacja-stron-www/
    Samodzielnie jednak ciężko ogarnąć takie kwestie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Solidnie napisany artykuł, na pewno skorzystam z tych porad. Również warto sobie tu zajrzeć na stronę https://sfeo.agency/blog/darmowa-reklama-na-facebook-jak-to-zrobic/

    OdpowiedzUsuń
  5. Artykuł faktycznie ciekawy i zawiera sporo przydatnej wiedzy. Jeśli jednak chodzi o skuteczną reklame w sieci polecam zajrzeć tutaj http://tearsofjoy.pl/. Firma specjalizuje sie w kampaniach reklamowcy w social media i według mnie warto zainteresować sie ich ofertą

    OdpowiedzUsuń
  6. Na prawde bardzo ciekawe i moim zdaniem przydatne informacje. Co prawda dla mnie pozycjonowanie strony oraz kampanie reklamowe prowadzi firma https://fabrykamarketingu.pl/reklama-na-facebooku/ , ale zawsze dobzre jest moim zdaniem wiedzieć co tak na prawdę się w tym temacie liczy

    OdpowiedzUsuń
  7. Na pewno tytuł ma ogromne znaczenie na pozycjonowanie strony internetowej. Sam, wychodzę jednak z założenia, że obecnie nie należy ograniczać się do jednej formy promocji. Gdy już mamy jakąś społeczność, warto zaangażować ją w kontakt z marką. Może w tym pomóc grywalizacja, o której można przeczytać pod tym adresem: http://adnext.pl/baza-wiedzy/grywalizacja/

    OdpowiedzUsuń
  8. Obecnie, pozycjonowanie stron internetowych jest zdecydowanie trudniejsze, niż jeszcze kilka lat temu. Jeśli chcemy osiągnąć wysokie pozycje na interesujące nas frazy, powinniśmy skorzystać z oferty profesjonalnej firmy, która na pozycjonowaniu firm się zna. Ta: https://fabrykamarketingu.pl/content-marketing/ jest jedną z nich.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wszystkiego lub prawie wszystkiego na temat tego jak pozycjonować stronę www, dowiecie się z tego artykułu http://www.4on.com.pl/jak-laczyc-marketing-z-pozycjonowaniem-strony-aby-osiagnac-najlepszy-efekt/ jest tu wiele przydatnych i wartościowych informacji na ten temat, z którymi polecam wam sie zapoznać ponieważ na prawdę warto

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem pod wrażeniem. Bardzo ciekawie napisany artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  11. Gotowe, polskie i profesjonalne szablony Prestashop zwiększą sprzedaż i zaufanie klientów. https://www.templatemonster.com/pl/type/szablony-prestashop/

    OdpowiedzUsuń
  12. Taka reklama? Świetny pomysł, a do tego możesz skorzystać sobie z takiej opcji, jak https://push-ad.com/blog/ Jest to system i współpraca z firmą, która pozwala na to, aby walczyć z "porzuconymi" koszykami. Świetna sprawa!

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  14. W optymalizacji serwisu pod wyszukiwarki może przydać się nam wiedza pochodząca z logów serwera, na którym postawiona jest nasza strona www. Aby poprawnie odczytywać ważne informacje z logów, warto jest spojrzeć na artykuł https://dolp.pl/optymalizacja/logi-serwera-w-seo-jak-je-czytac/. Dzięki lekturze dowiedzieć się można m.in. jak odczytywać logi oraz znajdować w nich informacje o odwiedzających naszą stronę crawler-ach wyszukiwarek. To właśnie one odpowiadają za jakość indeksacji naszego serwisu i dlatego warto jest posiadać wiedzę na ich temat.

    OdpowiedzUsuń
  15. Warto mieć również na uwadze, że nie tylko reklama internetowa istnieje. Owszem, ona jest istotna, ale są też inne materiały promocyjne z których należy korzystać. Tu http://www.eldezet.pl/materialy-promocyjne-dla-twojej-firmy-na-jakie-formy-warto-postawic/ można znaleźć przykłady

    OdpowiedzUsuń
  16. Uważam, iż ogólnie pozycjonowanie witryn jest bardzo istotne i jestem zdania, że warto się tym tematem zainteresować. Niedawno o tym czytałem na stronie https://lepiej-widoczni.pl/pozycjonowanie-lokalne-czy-globalne-na-co-warto-sie-zdecydowac/ i oczywiście, uważam że takie kwestie są ważne. Tym bardziej, iż teraz chyba większość z nas marzy aby być na pierwszych miejscach w wyszukiwarce Google.

    OdpowiedzUsuń
  17. Samo pozycjonowanie stron nie jest wiedzą tajemną, ale przede wszystkim liczy się tutaj odpowiednia wiedza. Właśnie dlatego ja jestem zdania, że świetnie można nauczyć się pozycjonowania podczas testów, Na pewno przyda nam się odpowiednie oprogramowanie które fajnie opisano w https://zdalnymarketing.pl/wp/ktore-narzedzia-seo-warto-wybrac/ i jak dla mnie jest to dość ważna kwestia.

    OdpowiedzUsuń
  18. Dobry i przydatny wpis :) Skuteczne pozycjonowanie stron www - tutaj więcej szczegółów

    https://www.scorise.com/pl/pozycjonowanie-stron-internetowych-www/

    Dzięki Scorise.com mój sklep internetowy jest widoczny w wyszukiwarkach :) Polecam!

    Super blog :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Dobry tytuł jest bardzo ważny nie tylko ze względu na pozycjonowanie (słowa kluczowe w tytule), ale i również na współczynnik klikalności. Nie każdy jest w stanie sam sprostać wyzwaniu pozycjonowania w google. Polecam agencje interaktywną https://sitab.pl/.

    OdpowiedzUsuń
  20. Pozycjonowanie www odnosi się do procesu optymalizacji stron internetowych w celu zwiększenia ich widoczności w wyszukiwarkach. To wszechstronne podejście obejmuje zarówno aspekty techniczne, jak i treściowe strony. Ważne elementy to odpowiedni dobór słów kluczowych, optymalizacja metadanych, struktury URL oraz linkowania wewnętrznego. Równie istotna jest szybkość ładowania strony, jej responsywność na urządzenia mobilne oraz tworzenie wartościowej i unikalnej treści. Regularne aktualizowanie i dostosowywanie strony do zmieniających się algorytmów wyszukiwarek jest kluczowe dla osiągnięcia i utrzymania wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.

    OdpowiedzUsuń