wtorek, 14 czerwca 2016

Tytuł i jego wpływ na pozycjonowanie strony – Poradnik SEO

SHARE

Tytuł strony ("Title tag") - najważniejszy element pozycjonujący stronę internetową

Title tag - jak tytuł wpływa na pozycjonowaną stronę - SEO poradnik 2016

Poradnik SEO 2016 - Title Tag - jak skutecznie optymalizować tytuł strony internetowej i dlaczego to takie ważne.


Algorytm wyszukiwarki internetowej składa się z około 200 elementów, które w sposób większy bądź mniejszy wpływają na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Title tag (bądź znacznik HTML Title) bez żadnych wątpliwości jest najważniejszym elementem działań SEO on-page wpływającym na naszą pozycję.
Słowa kluczowe umieszczane w tytule, adresie URL i meta description wyświetlane są w wynikach wyszukiwania pogrubioną czcionką, co ułatwia potencjalnemu użytkownikowi zorientowanie się jakiej zawartości postu może się spodziewać i zachęcić go do odwiedzin.
Bardzo często portale społecznościowe wyświetlają tytuł naszej strony głównej w postach, które publikujemy na ich stronach.



Pozycjonujący i zoptymalizowany tytuł strony


<title>czyli jak stworzyć najlepszy z punktu widzenia google</title>

Niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi jak możemy to zrobić, jedno jest pewne, jeśli chcesz by prawie w 100% Twoje tytuły wyświetlały się na wszystkich możliwych wyświetlaczach, nie przekraczaj 55 znaków. Jednak ma to swoją wcale nie małą wadę, prawie na pewno możesz zapomnieć o pozycjonowaniu na długi ogon ( Long Tail ). Długi tytuł ma jeszcze jeden plus, wyszukiwarka potrafi dynamicznie wyświetlić ucięte słowa w zależności od słów użytych w zapytaniu przez użytkowników.

Dobry tytuł musi być także spójny z tekstem jaki znajduje się na konkretnej stronie, a jednocześnie powinien zachęcać do interakcji, pełna euforia będzie wtedy, gdy Twój tytuł będzie łatwo zapadał w pamięci, człowiek z natury jest leniwy, nie lubi zbyt głęboko szukać i najczęściej wpisuje ulubione, zapamiętane frazy .

Pamiętaj jednak, że Twój idealny Tytuł strony zależy też od witryny na jakiej jest umieszczany (strony naukowe mają diametralnie różne tytuły od choćby portali typu lifestyle) i od zapytania zadanego wyszukiwarce, ważne jest zatem, by postawić się w roli osoby, która szuka informacji związanych z Twoim tematem.

Idealny tytuł strony jest zależny od kilku czynników, na które w dużej mierze mamy wpływ



znacznik title tag jest Twoją wisienką na torcie, ma wpływ na pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania (typowe SEO), jednocześnie wpływa na użyteczność (User Experience), wyświetlany będzie w wielu miejscach, począwszy od zakładki z nazwą strony, portale społecznościowe i wyniki wyszukiwania przeróżnych wyszukiwarek internetowych, to Twoje ukoronowanie zawartości tekstu z minimum raz powtórzonym słowem kluczowym.

  • wyszukiwarki internetowe szczególną uwagę skupiają na słowach zawartych w tytule, umieszczaj więc w nim frazy o dużej liczbie wyświetleń

  • Google na tytuł strony internetowej przeznaczył w wynikach wyszukiwania dokładnie 512 pikseli tekstu zawartego w jednej linii, innymi słowy, długość wyświetlanego tytułu bez ucinania zależy od znaków jakich użyjesz, jeśli chcesz mieć pewność że wszystko wyświetli się w całości, nie przekraczaj 55 znaków, jednak jeśli używasz "szczupłych" literek możesz mieć i 60 znaków bez ucinania.

  • algorytm wyszukiwarki Google w 2016 roku promuje użyteczność i satysfakcję użytkowników, więc nasz idealny tytuł powinien składać się z siedmiu do ośmiu słów i maksymalnie zamykać się w liczbie 64 znaków, dłuższe tytuły mogą wyświetlać się niepoprawnie w wyszukiwarkach internetowych i oczywiście będą ucinane w wynikach wyszukiwania

  • w trakcie procesu optymalizacji tytułu najczęściej szukamy fraz, które pozwolą nam na zwiększenie wyświetleń w wielu kategoriach, najlepszym rozwiązaniem jest jednak optymalizacja pod konkretną frazę, a pozostałą część tytułu traktować jako pozycjonowanie z długiego ogona

  • idealny znacznik Title jest oryginalny, unikalny i niepowtarzalny, szczególnie w obrębie Twojej własnej witryny internetowej, dzięki temu minimalizujesz wystąpienie duplikacji i powielania tekstu

  • zasada lewej strony, czyli słowo lub fraza kluczowa umieszczona na początku tytułu ma największą moc pozycjonowania, jeśli jednak z jakiegoś powodu nie możesz zastosować się do tej zasady, umieść swoje słowa klucze GDZIEKOLWIEK, ale je umieść

  • znaki specjalne w tytule i meta opisie strony są niemile widziane przez algorytmy google, jeśli chcesz się wyróżnić, są do tego specjalne narzędzia takie jak RICH SNIPPETS - rozszerzone wyniki wyszukiwarki

  • Nie popadaj w obsesję i nie myśl tylko o SEO, przecież strony internetowe tworzone są przez ludzi dla ludzi, więc myśl także o wygodzie użytkownika, przemycaj czasami wielką literę w tytule, tylko na Boga nie pisz wielkimi literami wszystkiego, zachowaj umiar i rozsądek

  • upychanie słów kluczowych w tytule jest karane przez algorytm google, więc lepiej skupić się na pozycjonowaniu konkretnej frazy a pozostała część tytułu przeznaczyć na pozycjonowanie długiego ogona, tytuł składający się tylko ze słów kluczowych jest źle postrzegany przez użytkowników

Jeśli będziesz przestrzegał tych kilku prostych (haha) zasad opisanych powyżej, jesteś na najlepszej drodze by stworzyć inteligentny, świetnie zbudowany, ściśle związany z daną stroną, oryginalny i niepowtarzalny tytuł. To esencja SEO on-page, najważniejszy element, który usadowiony jest na unikalnych treściach zawartych na Twojej stronie, bo musisz także wiedzieć, że nawet najlepszy tytuł na świecie nie jest wstanie przykryć słabych treści


Google promuje strony bogate w ciekawą i unikalną treść, o niebanalnym tytule i multimedialnej zawartości, artykuły, gdzie 500 słów to absolutne minimum. Jest to ukłon dla ludzi, którzy mają coś ciekawego lub mądrego do powiedzenia, jednocześnie utrudniając życie spamerom.

Mam nadzieję, że uda mi się poszerzyć troszkę dział Poradnik SEO o kilka dodatkowych i mam nadzieję przydatnych artykułów.