środa, 30 marca 2016

SEO Audyt - czyli przygotowanie do bezpardonowej walki - część pierwsza

SHARE
Seo audyt - seozmagania.blogspot.com



Zmagając się z materią optymalizowania sklepów internetowych, przyszło mi do głowy, że powinienem przygotować sobie plan seo audytu, który pomoże mi osiągnąć zamierzone efekty. Poradnikiem tego nazwać nie chcę, ale może ktoś, kiedyś będzie miał z tego pożytek. Cały tekst podzieliłem na kilka głównych części, dość starannie mam nadzieję je opisując. Starczy tego czarowania, czas na konkrety.


Ogólny audyt seo, czyli co w WWW piszczy.


         Jak cię widzi Google:

      Zdawać by się mogło, wiedza elementarna, ale pamiętać należy o kilku podstawowych czynnościach. Komenda Site:[nazwa strony] odpowie nam na trzy bardzo ważne pytania, po pierwsze, czy strona jest widoczna w Google, po drugie sprawdzisz ile stron jest zwracanych w wyszukiwarce, a po trzecie sprawdzisz na jakiej pozycji jest Twoja strona główna. Jeśli jest na pierwszej pozycji to wszystko jest OK, jeśli na dalszych, lub o zgrozo jest niewidoczna, może być to spowodowane kilkoma czynnikami - karą lub filtrem nałożonym przez Google, słabym linkowaniem wewnętrznym, ogólną słabością serwisu. Warto sprawdzić dla najważniejszych stron serwisu cache (komenda site:[nazwa firmy] i podejrzenie kopii), czy zawartość i linki wewnętrzne wyświetlane są poprawnie i czy przypadkiem nie pokazują się linki ukryte. Wersja mobilna serwisu, nieustannie promowana przez Google, rzecz niezbędna i wbrew pozorom bardzo potrzebna. Ruch z urządzeń mobilnych wciąż rośnie i nie zanosi się na zmianę tendencji. Pamiętać należy o Google Analytics, szybko możemy sprawdzić jak ma się stosunek stron docelowych witryny do liczby stron zindeksowanych. 
Opisane w tym akapicie czynności powinny być sprawdzone w pierwszej kolejności i jeśli coś z tej listy nie działa właściwie, popraw to w pierwszej kolejności.

Audyt Seo na otwartym sercu, czyli optymalizacja witryny.


   Title, Description,URL i znaczniki Hx

            Witaj w moim wirtualnym piekle, moim koszmarze opisywania, dodawania, wymyślania, optymalizowania i znakowania. Jeśli zajmujesz się małą witryną, zapytasz o czym mówię ? pamiętaj jednak, że moja opowieść jest o sklepach internetowych i około 37 tysiącach linków OOO. Wracając do tematu, w tym dziale naprawdę możemy się wykazać co zamierzam udowodnić. Optymalizacja tytułów Title to działanie, w którym dążymy do uzyskania optymalnego, odpowiednio dobranego, a zarazem unikalnego tytułu, który powinien zmieścić się w około 55-60 znakach. Tytuł oczywiście bazuje na treści produktu (w sklepach internetowych jest trudniej w nawale identycznych opisów i tytułów ), bądź artykułu. Kolejny krok to wyszukanie i uzupełnienie wszystkich brakujących Title, opisów i Description. Sprawdź czy na stronie jest jakikolwiek opis, pamiętaj, że unikalna treść lub dobrze zoptymalizowany opis na stronach kluczowych jest bardzo ważny. W treści opisu powinny znajdować się słowa klucze, odmiany i synonimy tych słów, dzięki temu zbudujesz tzw. długi ogon (long tail) i wypozycjonujesz stronę na większą ilość słów kluczowych. Używaj znaczników Hx, najważniejszy z nich H1 powinien wskazywać Twoje główne słowo kluczowe (możesz to sprawdzić w kodzie HTML, przykład to <h1>Seo Audyt</h1> ) Postaram się opisać szczegółowo to zagadnienie w oddzielnym poście. Nie zapomnij o optymalizacji adresów URL, tzn. adresy nie powinny zawierać identyfikatorów treści, powinny być statyczne i nie być dłuższe niż 115 znaków (w teorii, tu też postaram się o oddzielny post, bo to temat obszerny). 

          W tym miejscu postawmy CDN....... zapraszam już wkrótce do części drugiej SEO Audytu