Mówią, że Content Is King, więc
w części drugiej mojego SEO Audytu w pierwszej kolejności skupię się na optymalizacji
treści strony głównej i docelowej. Na metodach i sposobach optymalizacji, by
wycisnąć z naszego Króla 100% i dzięki niemu wyciągnąć naszą stronę z odmętów Googla.
Zatem do dzieła.
Optymalizacja strony głównej;
Pierwszym krokiem audytu strony
głównej jest sprawdzenie, czy znajduje się na niej jakikolwiek teks o tym czym
strona się zajmuje. Zapytasz, a po co ci tekst na
stronie głównej?, szkoda miejsca, i poniekąd przyznam Ci rację, strona
główna ma wyglądać ślicznie, być dopieszczona w każdym calu i funkcjonalna.
Pamiętaj jednak, że w trakcie pozycjonowania strony musisz mieć za co tą stronę
podciągnąć do góry, "title" to za mało. Tekst nie
musi być objętościowo duży, jedna z zasad mówi, że 200 znaków będzie w sam raz.
W myśl zasady "User
Friendly" pomagamy użytkownikom i robotom
zorientować się co do zawartości strony. Pamiętaj też o znacznikach <Hx>,
dzięki nim kierujesz uwagę na ważne i strategiczne dla ciebie produkty,
artykuły czy promocje.
Optymalizacja strony docelowej;
Nasz "crem de la
crem" to właśnie tu możemy udowodnić, że jednak Content is the King. Pierwszy krok podobnie
jak ze stroną główną, sprawdzamy czy jest tam tekst, jeśli nie - masz DUŻY
problem, akurat w tym miejscu jest on niezbędny. Mało tego, tekst powinien
spełniać także ściśle określone wymagania, które przedstawię poniżej:
·
objętość – postaraj się
wyczerpująco opisać produkty bądź usługi
oferowane na stronie. Użytkownik będzie zadowolony, że pozyskał wartościową
informację, a roboty wyszukiwarki uznają stronę za bardziej wartościową.
·
oryginalność – nigdy nie kopiuj
treści z innych źródeł ( jeśli masz sklep
internetowy to jest to spory problem ), pamiętaj, że tylko oryginalny i
urozmaicony tekst jest wartościowy.
·
słowa kluczowe – nigdy nie używaj na
siłę, stosuj synonimy i wyrazy bliskoznaczne, zachowaj umiar i nie przesadzaj z
nasyceniem tekstu słowami kluczowymi.
·
dobór słów kluczowych – sprawdź czy tekst
wokół słów kluczowych odpowiada tematyce strony docelowej, a także czy słowa
kluczowe będą budowały pozycje na frazach mocno konkurencyjnych, lub
odpowiadają za długi ogon.
·
formatowanie tekstu – sprawdź czy w
odpowiedni sposób stosowane są nagłówki H1, H2, H3 itd. Znaczniki te określają
strukturę tekstu i w jasny sposób wskazują najważniejsze elementy strony, np.
tytuł (znacznik H1), podtytuł (znacznik
h2) itd. aż do H6
·
urozmaicenie – wystrzegaj się dużych bloków
tekstu, nie zachęcają one nikogo do czytania, dodanie infografiki, zdjęć bądź
filmów jest mile widziane, stosowanie kursywy i pogrubień również.
Zbliżając
się nieuchronnie ku końcowi warto sprawdzić czy w obrębie serwisu nie występują
duplikaty treści, tytułów bądź meta danych – jeśli są takowe to poprawiaj,
różnicuj – pamiętaj, bądź oryginalny.
W części trzeciej i raczej ostatniej,
będzie o błędach 4xx, 5xx, optymalizacji prędkości strony, linkowaniu
wewnętrznym czyli nuda Panie, nuda.
Tutaj znajdziesz pierwszą część SEO Audytu
Tutaj znajdziesz pierwszą część SEO Audytu
Jeśli ktoś z was szuka dobrej i sprawdzonej firmy zajmującej się pozycjonowaniem polecam wam zainteresować ofertą dostępną tutaj https://fabrykamarketingu.pl/seo-pozycjonowanie/ firma zna się na takich działaniach i na pewno będziecie zadowoleni.
OdpowiedzUsuńJestem pod wrażeniem. Bardzo ciekawie napisany artykuł.
OdpowiedzUsuńZ tego co mi wiadomo to przede wszystkim nadal treści na stronę są bardzo ważne i należy je mieć dobrze napisane. Ja również czytałem niedawno na stronie https://www.zgred.pl/blog/jak-pisac-teksty-do-sklepow-internetowych/ właśnie o tym jak należy pisać teksty do sklepów internetowych.
OdpowiedzUsuń