czwartek, 7 kwietnia 2016

SEO Audyt - who is king - część druga

SHARE
SEO Audyt - who is king - część druga


Mówią, że Content Is  King, więc w części drugiej mojego SEO Audytu w pierwszej kolejności skupię się na optymalizacji treści strony głównej i docelowej. Na metodach i sposobach optymalizacji, by wycisnąć z naszego Króla 100% i dzięki niemu wyciągnąć naszą stronę z odmętów Googla. Zatem do dzieła.


Optymalizacja strony głównej;


               Pierwszym krokiem audytu strony głównej jest sprawdzenie, czy znajduje się na niej jakikolwiek teks o tym czym strona się zajmuje. Zapytasz, a po co ci tekst na stronie głównej?, szkoda miejsca, i poniekąd przyznam Ci rację, strona główna ma wyglądać ślicznie, być dopieszczona w każdym calu i funkcjonalna. Pamiętaj jednak, że w trakcie pozycjonowania strony musisz mieć za co tą stronę podciągnąć do góry, "title" to za mało. Tekst nie musi być objętościowo duży, jedna z zasad mówi, że 200 znaków będzie w sam raz. W myśl zasady "User Friendly" pomagamy użytkownikom i robotom zorientować się co do zawartości strony. Pamiętaj też o znacznikach <Hx>, dzięki nim kierujesz uwagę na ważne i strategiczne dla ciebie produkty, artykuły czy promocje.

Optymalizacja strony docelowej;


               Nasz "crem de la crem" to właśnie tu możemy udowodnić, że jednak Content is the King. Pierwszy krok podobnie jak ze stroną główną, sprawdzamy czy jest tam tekst, jeśli nie - masz DUŻY problem, akurat w tym miejscu jest on niezbędny. Mało tego, tekst powinien spełniać także ściśle określone wymagania, które przedstawię poniżej:
·        objętość – postaraj się wyczerpująco opisać produkty bądź usługi oferowane na stronie. Użytkownik będzie zadowolony, że pozyskał wartościową informację, a roboty wyszukiwarki uznają stronę za bardziej wartościową.
·        oryginalność – nigdy nie kopiuj treści z innych źródeł ( jeśli masz sklep internetowy to jest to spory problem ), pamiętaj, że tylko oryginalny i urozmaicony tekst jest wartościowy.
·        słowa kluczowe – nigdy nie używaj na siłę, stosuj synonimy i wyrazy bliskoznaczne, zachowaj umiar i nie przesadzaj z nasyceniem tekstu słowami kluczowymi.
·        dobór słów kluczowych – sprawdź czy tekst wokół słów kluczowych odpowiada tematyce strony docelowej, a także czy słowa kluczowe będą budowały pozycje na frazach mocno konkurencyjnych, lub odpowiadają za długi ogon.
·        formatowanie tekstu – sprawdź czy w odpowiedni sposób stosowane są nagłówki H1, H2, H3 itd. Znaczniki te określają strukturę tekstu i w jasny sposób wskazują najważniejsze elementy strony, np. tytuł  (znacznik H1), podtytuł (znacznik h2) itd. aż do H6
·        urozmaicenie – wystrzegaj się dużych bloków tekstu, nie zachęcają one nikogo do czytania, dodanie infografiki, zdjęć bądź filmów jest mile widziane, stosowanie kursywy i pogrubień również.

Zbliżając się nieuchronnie ku końcowi warto sprawdzić czy w obrębie serwisu nie występują duplikaty treści, tytułów bądź meta danych – jeśli są takowe to poprawiaj, różnicuj – pamiętaj, bądź oryginalny.

            W części trzeciej i raczej ostatniej, będzie o błędach 4xx, 5xx, optymalizacji prędkości strony, linkowaniu wewnętrznym czyli nuda Panie, nuda.

Tutaj znajdziesz pierwszą część SEO Audytu