środa, 11 maja 2016

SEO w praktyce czyli jak znaczniki pozycjonują stronę

SHARE

Wielu początkujących adeptów SEO wielokrotnie zastanawia się co tak naprawdę wpływa na pozycję strony w wyszukiwarce Google, jak można poprawić wyniki wyświetlania, bądź co zmienić by pozycjonować stronę jeszcze wyżej. Jednym z elementów branych pod uwagę przez algorytm wyszukiwarki są znaczniki HTML, na których dziś się skupię i opiszę jak wycisnąć z nich wszystko co pomoże nam pokazać się wyżej w SERPach.


Tytuł – „title” i jego wpływ na pozycjonowanie


SEO w praktyce-znacznik title i jego wpływ na pozycjonowanie
Znacznik, który ma wręcz krytyczny wpływ na pozycjonowanie strony pod kątem wyszukiwarek internetowych i jednocześnie zachęca bądź nie, odbiorców do działania. Świetne połączenie SEO i User Experience. Skoro to tak ważny element poniżej opiszę najważniejsze czynniki, mające wpływ na optymalizację.

  • długość – tak, długość ma znaczenie, a konkretnie to widełki pomiędzy 50 - 60 znaków, jeśli chcesz być prawie w 100% pewien, że Twój tytuł wyświetli się w całości na każdym urządzeniu to 55 znaków będzie optymalne. Czasem jednak warto nagiąć tą zasadę, jeśli masz świetny tytuł, dzięki któremu zapewnisz sobie wejścia i konwersję, nie wahaj się i łam zasady ;)
  • położenie słów kluczowych – według badań i doświadczeń wszystko wskazuje na to, że im bliżej znacznika title umieścimy słowo kluczowe, tym większą będzie miało ono moc, zarówno dla pozycjonera jaki i potencjalnego użytkownika, który wyszukuje pozycjonowane przez nas słowa klucze.
  • atrakcyjność i unikalność – atrakcyjny i unikalny tytuł bezpośrednio przekłada się na ilość odwiedzin na Twojej stronie, bądź zatem kreatywny i pamiętaj też o tym, że tytuł musi być spójny z zawartością tekstu jaka znajduje się na stronie docelowej.


meta description – marketing, marketing i jeszcze raz marketing


SEO w praktyce-jak meta description wpływa na pozycjonowanie
Z punktu widzenia SEO jest to znacznik nic nie znaczący, wyszukiwarka Google nie pozycjonuje na jego podstawie, jednak wyświetla w wynikach wyszukiwarki i podświetla wyszukiwane frazy, co daje nam duże pole do zareklamowania treści jakie szukający może u nas znaleźć. Jak najlepiej wykorzystać te dwie linijki tekstu?

  • długości meta opisów - mogą być dowolnej długości, ale google ucina wszystko powyżej 160 znaków, optymalna ilość znaków to 150 – 160
  • oryginalność – pamiętaj by twoje meta opisy były unikalne i niepowtarzalne, podobnie jak z tytułem, te krótkie akapity mają zachęcać, więc zachęcaj
  • słowa kluczowe – zasada podobna jak w tytule, umieszczaj frazy na których Ci zależy na początku tekstu

Znaczniki <H1…..H6> - super narzędzie do wzmacniania naszego przekazu


SEO w praktyce-wpływ znaczników Hx na pozycjonowanie
Jeśli przyjmiemy, że na naszej przykładowej stronie najważniejszy jest tekst, krok za tym jest nasz super oryginalny, unikalny i chwytliwy temat, to znaczniki H1 – H6 inaczej nagłówki to nasze trzecie w kolejności narzędzie, dzięki któremu wskazujemy dla użytkownika i wyszukiwarki, na czym nam zależy w szczególności, czyli ponownie mamy połączenie SEO i UX

Co robić by jak najlepiej wykorzystać znaczniki w pozycjonowaniu strony

  • znacznikiem H1 oznaczać powinieneś najważniejszy element na swojej stronie, może to być tytuł lub logo firmy, w niektórych przypadkach stosowane są dwa znaczniki H1 – do nazwy strony i tytułu
  • dodanie słowa kluczowego w nagłówku powoduje wzrost pozycji w wyszukiwarkach, roboty sieciowe przykładają dużą uwagę do słów umieszczanych w znacznikach
  • nagłówki muszą być unikalne i nie mogą się powielać w obrębie strony,
Czego nie należy robić

  • zachowaj umiar ze słowami kluczowymi pomiędzy znacznikami
  • nigdy nie używaj znaczników w tekstach ukrytych, google stosuje kary dla stron, które praktykują takie działania

URL – jak wykorzystać cyfry przełożone na wyrazy


SEO w praktyce-wpływ URL na pozycjonowanie strony

Czym jest URL – jest tekstem zrozumiałym dla ludzi, który zastąpił ciąg znaków, które nasze urządzenia wykorzystują do komunikowania się z serwerami, tak zwane adresy IP. Czy adresy URL można wykorzystać przy budowaniu pozycji w wyszukiwarkach? Odpowiedź jest jednoznaczna, można i grzechem byłoby tego nie wykorzystać. Jak zaplanować optymalną budowę, którą wykorzystamy do pozycjonowania strony docelowej? Poniżej kilka podpowiedzi;


  • długość URL'a – tym razem im krótsza tym lepiej, nasz adres powinien być intuicyjny, łatwy do zapamiętania, a przy okazji pokaże się w całości w wynikach wyszukiwania
  • słowa kluczowe – są ważne, ale nie nadużywajmy ich, zasada jak zwykle, im bliżej początku znacznika tym większa moc
  • pozycjonowanie – jeśli pozycjonujesz stronę na konkretną frazę, umieść ją w URL’u
  • bądź statyczny – ważny aspekt, dynamiczne parametry skutkują niższą pozycją i problemami z indeksowaniem
  • myślnik – używaj go do podziału poszczególnych słów zawartych w adresie, unikaj podkreśleń ( _ ) spacji (%20) znaków plus (+), osobiście nie używam też polskich znaków

Pozycjonujemy grafikę – znaczniki ALT i Title w gotowości


SEO w praktyce-wpływ znaczników ALT i Title na pozycjonowanie strony
Jak zapewne wiesz, każdy artykuł może znużyć, bądź przytłoczyć ilością tekstu naszego czytelnika, warto więc urozmaicać nasze teksty, szczególnie gdy są objętościowo duże. A co jeśli teksty są krótkie? Rób to samo, dzięki fajnej i unikalnej, a przy tym dobrze opisanej grafice, pozycjonujesz swoją stronę. Przecież nie na darmo w wynikach wyszukiwania masz oddzielną kategorię GRAFIKA, wykorzystaj to. Spytasz, jak? Otóż to nic trudnego, tutaj z pomocą przychodzą nam znaczniki ALT i Title

  • Title – tekst, który pokazuje się po najechaniu na obrazek myszką, bądź innym wskaźnikiem
  • Alt – to tekst, który pojawia się zamiast grafiki w przypadku problemów z jej wyświetleniem, pamiętaj że roboty Google są ślepe, one nie widzą grafiki, czytają natomiast wyżej wymienione znaczniki.
  • Oba znaczniki powinny różnić się tekstem jaki jest w nich zawarty, unikniemy powieleń, a przy okazji umieszczamy tam nasze słowa klucze, schemat identyczny jak opisane wyżej w tym artykule ;)

Wzmacniamy treść - <strong> i <em> na Twoich usługach


Nasze słowa kluczowe zawarte w tekście możemy wzmacniać i pokazywać znacznikiem <strong>czyli potocznym pogrubieniem</strong> lub <em>tak zwaną kursywą</em> jest to korzystne pod kątem wyszukiwarek (wyróżnione słowo daje sygnał robotom internetowym, że jest ważne ) jak i naszych czytelników. Lepiej przyswajamy i postrzegamy słowa wyróżnione

Podsumowując ten dość długi wykład, idealna strona internetowa powinna zawierać:
  • zachęcający i unikalny tytuł, w którym przemycamy nasze słowa klucze
  • poprawnie zbudowany url oczywiście z naszym słowem kluczem
  • opisy grafik na naszej stronie, które oczywiście posiadają nasze słowa klucze
  • słowa klucze kilkukrotnie powtórzone w tekście, odpowiednio wzmocnione znacznikami H1…H6, kursywą i pogrubieniem
  • najważniejsze z ważnych – unikalna treść naszego tekstu, która sprawi, że czytający zostanie z nami aż do samego końca, co mam nadzieję udało mi się osiągnąć