Optymalizacja strony WWW sklepu internetowego po audycie SEO, czyli jak teorię przekuć na sukces w praktyce. Optymalizacja strony to podstawowa czynność, jaką powinniśmy przeprowadzić rozpoczynając pozycjonowanie jakiejkolwiek strony internetowej. Pozwoli to nam na zaoszczędzenie czasu i unikniemy dodatkowej pracy w dalszych pracach nad pozycjonowaniem.
![]() |
wynik optymalizacji strony www |
Powyżej mała grafika z wynikiem
moich działań nad optymalizacją strony sklepu internetowego, pomiaru dokonałem
za pomocą strony ClearSense. Czy
to dużo, hmm jak dla mnie owszem, a na czerwono świecą się dwa tematy, zbyt
mały stosunek treści do kodu i brak aktywności na Google + ( to można na szybko
poprawić ). Bazując na informacjach opisanych części pierwszej SEO Audytu całą moc skierowałem na;
Optymalizację kodu strony
Znaczniki H1 - H6, Title, meta description i meta keywords – to znaczniki
kodu języka HTML opisujące robotom Google treść i strukturę budowy strony na
jakiej się znajdują. Dzięki nim roboty mogą poprawnie zindeksować informacje
jakie chcemy przekazać.
·
Title
– twój tytuł strony, widoczny dla użytkownika i roboty
·
Description
– krótki opis tego, co użytkownik może znaleźć na stronie, tekst ten
powinien zawierać maksimum informacji o zawartości strony i to wszystko w 150
znakach J
·
Keywords –
hmm, jak to mówią są dwie szkoły, ja uzupełniam, ale tylko w produktowych
stronach. Google twierdzi, że nie są istotne, więc może tracę niepotrzebnie
czas. Ważne jednak by Keywordsy miały umocowanie w tekście.
Kolejne zadanie to sprawdzenie z jaką prędkością nasza
strona się wyświetla, wiadomo, nikt nie lubi czekać. Skrypty działające na
stronie wpływają na jej szybkość ładowania, animacje Flash to ZŁO ( Gogle tego
nie potrafi poprawnie indeksować ), waga grafiki na stronie i odwołania do
serwera też powinny przykuć Twoją uwagę. Na koniec można jeszcze wspomnieć o
zgodności ze standardami W3C, które określają jak tworzyć stronę, by wyświetlała się w
prawidłowy sposób dla wszystkich użytkowników.
Co nam daje optymalizacja kodu źródłowego – bardzo wiele korzyści,
roboty będą mogły swobodnie poruszać się po stronie głównej i jej podstronach,
co wpływa na poprawną i szybką indeksację. Jeśli powyższe zadania masz za sobą,
kolejnym twoim zadaniem jest;
Optymalizacja treści na stronie
Zgodnie z moim SEO Audytem przedstawionym w drugiej części wiemy, że najważniejszą cechą
tekstów umieszczanych na przeróżnych witrynach WWW jest jego „użyteczność” dla użytkownika,
jeśli tekst jest wartościowy to całą energię powinniśmy skupić na:
·
Odpowiednim
użyciu nagłówków H1 – H6, logiczna struktura dokumentu jest dobrze
odbierana zarówno przez użytkowników jak i przez wyszukiwarkę
·
Tekst powinien
być unikalny, powiązany z tytułem
strony, oraz zawierać słowa, lub frazy na które pozycjonujemy stronę,
jednak zachowaj umiar w nasycaniu tekstu słowami kluczowymi. Nie przekraczaj
granicy 5% tekstu frazami, na które pozycjonujesz.
·
Kolejność
słów kluczowych także jest istotna, im wyżej tym większą wartość mają dla
robotów
·
Urozmaicenie
tekstów, czyli wydzielenie słów kluczowych znacznikami semantycznymi,
kursywą i pogrubieniem, odpowiednie stosowanie nagłówków, to wszystko zwiększa
czytelność.
Jeśli wyżej wymienione zadania masz za sobą ( ja nie mam,
przyznaję się bez bicia, sklepy internetowe to bogactwo stron J ) kolejne zadanie
jakie stoi przed Tobą to;
Optymalizacja słów kluczowych w tekście
Napisaliśmy świetny tekst, to logicznym jest, że chcemy się
nim pochwalić jak największej grupie czytelników. By to osiągnąć, nie wystarczy
tylko unikalny tekst ( choć bez niego będzie bardzo ciężko ), musimy go dopalić
jeszcze odpowiednim rozkładem słów kluczowych;
·
Słowo kluczowe
w tytule, im bliżej lewej strony tym najmocniejsza jest jego pozycja,
·
Umieszczenie słów, na które pozycjonujemy w
adresie Url i opisie ”Description” także jest niezwykle ważne, zasada podobna, im bliżej lewej tym
lepiej.
·
Odpowiednie
nasycenie tekstu słowami kluczowymi, czyli zasada 5% się kłania,
umiejscowienie ich w tekście też ma swoją wagę, fraza w pierwszym akapicie
tekstu jest ważniejsza, od tej na końcu artykułu.
Słowa kluczowe muszą odzwierciedlać zawartość naszej strony,
którą pozycjonujemy. Jeśli tekstu jest mało nie „przeładuj go” Google może potraktować to jako spam. Konkurencyjność
frazy też jest ważna, na nisko konkurencyjne frazy nie musimy się tak spinać,
jedno, dwa słowa w tekście robi swoje.
Dobrze przeprowadzony audyt SEO pomoże nam określić, jakie
frazy wpisane przez użytkowników Internetu skierują ich na naszą stronę.
Kolejny krok to;
Optymalizacja grafiki na stronie
Zbliżając się do końca prac nad stroną WWW, została nam do
zrobienia grafika. Najczęściej zlecamy to fachowcom z webdevelopingu, ale mając
trochę wiedzy i dostęp do FTP, możemy kilka istotnych poprawek zrobić
osobiście;
·
Włącz kompresję
·
CSS
Sprites – łączymy wiele obrazków w jeden, tym sposobem redukujemy ilość
żądań http
·
Rozmiar grafiki
– przygotuj grafikę wymaganą przez szablon witryny, wszystko co jest większe
więcej waży
·
Zapisuj grafiki w opcji przeznaczonej dla „Save for Web”, w znaczący sposób
odchudzisz grafikę.
·
Obrazy i ilustracje opisz z użyciem słów kluczowych w znacznikach „Alt” i „Title”, roboty google są ślepe i nie widzą naszej obrazkowej
twórczości, dzięki znacznikom wyszukiwarka zindeksuje nam grafikę
Można się zastanowić i zadać sobie pytanie „ A na cholerę Panie takie cuda robić, mam sklep/witrynę i samo
się spozycjonuje”. Około 80% klientów/czytelników znajduje naszą stronę
poprzez wyszukiwarkę Google, więc sami widzicie, jak ważne jest dbanie o widoczność
naszej witryny. Dzięki dobrej optymalizacji szybciej osiągniemy wyższe pozycje
w indeksacji Google, a co za tym idzie, zwiększymy ruch organiczny i być może
dzięki temu podwyższymy także wyniki finansowe, czego oczywiście wszystkim
czytającym ten dość długi tekst życzę.
Audyt SEO to podstawa. Można go przeprowadzić profesjonalna firma (co generalnie jest najlepszym rozwiązaniem), albo samemu skorzystać z darmowych narzędzi. Tutaj http://www.blog.gdaq.pl/2014/07/darmowy-audyt-seo-wykonaj-go-samodzielnie/ jest wszystko dokładnie opisane jak to zrobić. Na pewno w ten sposób można wyeliminować podstawowe błędy.
OdpowiedzUsuńBardziej od tego jak działa firma pozycjonerska ciekawiło mnie jakie są pozytywne efekty tych działań. Odpowiedź na to pytanie znalazłem na stronie https://tulodz.pl/materialy-partnerskie/pozycjonowanie-w-google-czyli-lodz-ratunkowa-twojej-firmy/ZfqcNzEO2j5nEUyEImol.
OdpowiedzUsuń