piątek, 15 kwietnia 2016

Optymalizacja strony WWW w praktyce

SHARE

            Optymalizacja strony WWW sklepu internetowego po audycie SEO, czyli jak teorię przekuć na sukces w praktyce. Optymalizacja strony to podstawowa czynność, jaką powinniśmy przeprowadzić rozpoczynając pozycjonowanie jakiejkolwiek strony internetowej. Pozwoli to nam na zaoszczędzenie czasu i unikniemy dodatkowej pracy w dalszych pracach nad pozycjonowaniem.



Optymalizacja strony internetowej WWW
wynik optymalizacji strony www


Powyżej mała grafika z wynikiem moich działań nad optymalizacją strony sklepu internetowego, pomiaru dokonałem za pomocą strony ClearSense. Czy to dużo, hmm jak dla mnie owszem, a na czerwono świecą się dwa tematy, zbyt mały stosunek treści do kodu i brak aktywności na Google +   ( to można na szybko poprawić ). Bazując na informacjach opisanych części pierwszej SEO Audytu całą moc skierowałem na;

Optymalizację kodu strony


Znaczniki H1 - H6, Title, meta description i meta keywords – to znaczniki kodu języka HTML opisujące robotom Google treść i strukturę budowy strony na jakiej się znajdują. Dzięki nim roboty mogą poprawnie zindeksować informacje jakie chcemy przekazać.

·         Title – twój tytuł strony, widoczny dla użytkownika i roboty
·         Description – krótki opis tego, co użytkownik może znaleźć na stronie, tekst ten powinien zawierać maksimum informacji o zawartości strony i to wszystko w 150 znakach J
·         Keywords – hmm, jak to mówią są dwie szkoły, ja uzupełniam, ale tylko w produktowych stronach. Google twierdzi, że nie są istotne, więc może tracę niepotrzebnie czas. Ważne jednak by Keywordsy miały umocowanie w tekście.

Kolejne zadanie to sprawdzenie z jaką prędkością nasza strona się wyświetla, wiadomo, nikt nie lubi czekać. Skrypty działające na stronie wpływają na jej szybkość ładowania, animacje Flash to ZŁO     ( Gogle tego nie potrafi poprawnie indeksować ), waga grafiki na stronie i odwołania do serwera też powinny przykuć Twoją uwagę. Na koniec można jeszcze wspomnieć o zgodności ze standardami W3C, które określają  jak tworzyć stronę, by wyświetlała się w prawidłowy sposób dla wszystkich użytkowników.
Co nam daje optymalizacja kodu źródłowego – bardzo wiele korzyści, roboty będą mogły swobodnie poruszać się po stronie głównej i jej podstronach, co wpływa na poprawną i szybką indeksację. Jeśli powyższe zadania masz za sobą, kolejnym twoim zadaniem jest;

Optymalizacja treści na stronie


Zgodnie z moim SEO Audytem przedstawionym w drugiej części wiemy, że najważniejszą cechą tekstów umieszczanych na przeróżnych witrynach WWW jest jego „użyteczność” dla użytkownika, jeśli tekst jest wartościowy to całą energię powinniśmy skupić na:

·         Odpowiednim użyciu nagłówków H1 – H6, logiczna struktura dokumentu jest dobrze odbierana zarówno przez użytkowników jak i przez wyszukiwarkę
·         Tekst powinien być unikalny, powiązany z tytułem strony, oraz zawierać słowa, lub frazy na które pozycjonujemy stronę, jednak zachowaj umiar w nasycaniu tekstu słowami kluczowymi. Nie przekraczaj granicy 5% tekstu frazami, na które pozycjonujesz.
·         Kolejność słów kluczowych także jest istotna, im wyżej tym większą wartość mają dla robotów
·         Urozmaicenie tekstów, czyli wydzielenie słów kluczowych znacznikami semantycznymi, kursywą i pogrubieniem, odpowiednie stosowanie nagłówków, to wszystko zwiększa czytelność.

Jeśli wyżej wymienione zadania masz za sobą ( ja nie mam, przyznaję się bez bicia, sklepy internetowe to bogactwo stron J ) kolejne zadanie jakie stoi przed Tobą to;

Optymalizacja słów kluczowych w tekście


Napisaliśmy świetny tekst, to logicznym jest, że chcemy się nim pochwalić jak największej grupie czytelników. By to osiągnąć, nie wystarczy tylko unikalny tekst ( choć bez niego będzie bardzo ciężko ), musimy go dopalić jeszcze odpowiednim rozkładem słów kluczowych;

·         Słowo kluczowe w tytule, im bliżej lewej strony tym najmocniejsza jest jego pozycja,
·         Umieszczenie słów, na które pozycjonujemy w adresie Url i opisie ”Descriptiontakże jest niezwykle ważne, zasada podobna, im bliżej lewej tym lepiej.
·         Odpowiednie nasycenie tekstu słowami kluczowymi, czyli zasada 5% się kłania, umiejscowienie ich w tekście też ma swoją wagę, fraza w pierwszym akapicie tekstu jest ważniejsza, od tej na końcu artykułu.

Słowa kluczowe muszą odzwierciedlać zawartość naszej strony, którą pozycjonujemy. Jeśli tekstu jest mało nie „przeładuj go” Google może potraktować to jako spam. Konkurencyjność frazy też jest ważna, na nisko konkurencyjne frazy nie musimy się tak spinać, jedno, dwa słowa w tekście robi swoje.  
Dobrze przeprowadzony audyt SEO pomoże nam określić, jakie frazy wpisane przez użytkowników Internetu skierują ich na naszą stronę. Kolejny krok to;

Optymalizacja grafiki na stronie


Zbliżając się do końca prac nad stroną WWW, została nam do zrobienia grafika. Najczęściej zlecamy to fachowcom z webdevelopingu, ale mając trochę wiedzy i dostęp do FTP, możemy kilka istotnych poprawek zrobić osobiście;

·         Włącz kompresję
·         CSS Sprites – łączymy wiele obrazków w jeden, tym sposobem redukujemy ilość żądań http
·         Rozmiar grafiki – przygotuj grafikę wymaganą przez szablon witryny, wszystko co jest większe więcej waży

·         Zapisuj grafiki w opcji przeznaczonej dla „Save for Web”, w znaczący sposób odchudzisz grafikę.
·         Obrazy i ilustracje opisz  z użyciem słów kluczowych w znacznikach „Alt” i „Title”, roboty google są ślepe i nie widzą naszej obrazkowej twórczości, dzięki znacznikom wyszukiwarka zindeksuje nam grafikę

Można się zastanowić i zadać sobie pytanie „ A na cholerę Panie takie cuda robić, mam sklep/witrynę i samo się spozycjonuje”. Około 80% klientów/czytelników znajduje naszą stronę poprzez wyszukiwarkę Google, więc sami widzicie, jak ważne jest dbanie o widoczność naszej witryny. Dzięki dobrej optymalizacji szybciej osiągniemy wyższe pozycje w indeksacji Google, a co za tym idzie, zwiększymy ruch organiczny i być może dzięki temu podwyższymy także wyniki finansowe, czego oczywiście wszystkim czytającym ten dość długi tekst życzę.

2 komentarze :

  1. Audyt SEO to podstawa. Można go przeprowadzić profesjonalna firma (co generalnie jest najlepszym rozwiązaniem), albo samemu skorzystać z darmowych narzędzi. Tutaj http://www.blog.gdaq.pl/2014/07/darmowy-audyt-seo-wykonaj-go-samodzielnie/ jest wszystko dokładnie opisane jak to zrobić. Na pewno w ten sposób można wyeliminować podstawowe błędy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardziej od tego jak działa firma pozycjonerska ciekawiło mnie jakie są pozytywne efekty tych działań. Odpowiedź na to pytanie znalazłem na stronie https://tulodz.pl/materialy-partnerskie/pozycjonowanie-w-google-czyli-lodz-ratunkowa-twojej-firmy/ZfqcNzEO2j5nEUyEImol.

    OdpowiedzUsuń